امروزه با وجود پیشرفت‌های روزافزون عصر دیجیتال، کارت ویزیت همچنان جایگاه خود را در صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی به خوبی حفظ کرده است. در بسیاری از موارد شاهد آن بوده‌ایم که با گسترش دنیای هنر، طراحی و چاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت های ویزیت بر اساس جنس کاغذ، اندازه، پوشش و طراحی با برش‌های خاص در انواع و اقسام متنوعی ارائه می‌شوند و هر فردی می‌تواند متناسب با سلیقه و نوع کسب و کار خود یکی از هزاران نمونه را انتخاب کند.

1- کارت ویزیت‌ بر اساس جنس

کارت‌های‌ ویزیت بر اساس جنس کاغذ و مقوایی که از آن تهیه می‌شوند دارای طول عمر متفاوتی بوده و در بازار با نام‌های گوناگونی همچون گلاسه، کتان، چوب، فلز، چرم، پی‌وی‌سی (شیشه‌ای)، با قیمت‌های خاص خود ارائه می‌گردند.

  •  ‌ویزیت از جنس کتان
  •  کارت ‌ویزیت از جنس چوب
  • کارت ‌ویزیت از جنس فلز
  • کارت ‌ویزیت از جنس پی‌وی‌سی-شیشه‌ای
  • کارت ‌ویزیت از جنس چرم

کارت ‌ویزیت قابل خوردن

در نگاه اول ممکن است عجیب و غیراقتصادی به نظر برسد که نوعی از کارت را به مخاطبین خود ارائه دهید که خیلی زود از بین برود؛ اما در عمل با این کار، قادر خواهید بود تا نوعی از تبلیغات را به طور ویژه منتشر کرده و موجب ماندگاری خود و کسب و‌ کارتان در ذهن مشتریان شوید.

کارت ویزیت‌ بر اساس طرح و قالب

کارت ویزیت، راهی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات و انتقال پیام تجاری شرکت است. حال با افزایش روزافزون رقابت‌های تجاری و تبلیغاتی، هر فرد و سازمانی به دنبال معرفی نام تجاری و توانایی‌های خود به صورت صحیح است. بنابراین استفاده از کارت‌های ویزیت‌ با طراحی و قالب‌های متفاوت و ویژه می‌تواند کسب و کار شما را به طور ملموس به مخاطبانتان معرفی کند.

 ‌ویزیت لترپرس- برجسته

روش لترپرس، یک روش چاپ کارت ویزت از نوع برجسته است. کارت‌های لترپرس نوعی از حس برجستگی و لوکس بودن را با خود به همراه دارند. کارت‌های برجسته به دلیل ظاهر و برجستگی‌های خاص و جذابی که دارند این امکان را برای شما به وجود می آورند تا حسی از نوع کسب و کار خود را در همان دیدار اول به مخاطبین خود انتقال دهید.

 کارت‌ ویزیت با برش خاص

این نوع کارت‌ برای کسانی که به دنبال متفاوت و منحصر‌ به‌ فرد بودن هستند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ زیرا که در این حالت می‌توان برش‌های ساده و عمومی کارت‌ را کنار گذاشته و به طراحی کارتی متناسب با نوع کسب و کار پرداخت. درست است که کارت ویزیت با برش خاص، بیشتر از کارت معمولی هزینه خواهد داشت و همچنین زمان بیشتری را در چاپخانه نیاز دارد، اما در مقابل بر ذهن مخاطب تاثیر بیشتری را برجای می‌گذارد.